Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Człuchowie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Urząd Stanu Cywilnego - stanowiska i zadania i kompetencje

W skład Urzędu Stanu Cywilnego wchodzą następujące stanowiska:

1. Kierownik USC

Dorota Wricz-Rekowska

telefon: +48 59 834 22 91 wew. 315

kom.: +48 882 017 531

e-mail: usc@czluchow.eu

miejsce załatwiania spraw: pokój 105, I piętro

 

2. Inspektor ds. rejestracji USC

Agnieszka Piepiorka

telefon: +48 59 834 22 91 wew. 337

e-mail: usc@czluchow.eu

miejsce załatwiania spraw: pokój 105, I piętro

 

3. Inspektor ds. obywatelskich

Karolina Zaczek

telefon: +48 59 834 22 91 wew. 335

e-mail: usc@czluchow.eu

miejsce załatwiania spraw: pokój 105, I piętro

 

4. Zastępca kierownika USC - Inspektor ds. ewidencji ludności

Anna Siatka

telefon: +48 59 834 22 91 wew. 333

e-mail: ewidencja@czluchow.eu

miejsce załatwiania spraw: pokój 12, parter

###

###

Do zadań i kompetencji Urzędu Stanu Cywilnego należą w szczególności sprawy:

  • W zakresie urzędu stanu cywilnego:

1)    rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów;
2)   prowadzenie ksiąg stanu cywilnego;
3)    prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów do ksiąg stanu cywilnego;
4)   przyjmowanie zgłoszeń o urodzeniu się dziecka;
5)   przyjmowanie  oświadczeń  wynikających  z  prawa  o  aktach  stanu  cywilnego,  kodeksu  rodzinnego i opiekuńczego;
6)   aktualizowanie przechowywanych ksiąg stanu cywilnego;
7)   wydawanie wypisów z aktów stanu cywilnego;
8)   wydawanie  decyzji  w  sprawach:  zmiany  imion  i  nazwisk,  odtwarzania,  ustalania  i  uzupełniania treści  aktów  stanu cywilnego,  prostowania  oczywistego  błędu  pisarskiego,  wpisania  do  ksiąg stanu cywilnego aktów urodzeń, małżeństw i zgonów sporządzonych za granicą;
9)   wydawanie zaświadczeń do zawarcia małżeństw wyznaniowych w kościołach i związkach wyznaniowych;
10) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej obywatela polskiego do zawarcia małżeństwa zagranicą;
11) organizowanie uroczystości jubileuszowych;
12) wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem terminu do zawarcia małżeństwa;
13) sporządzanie sprawozdań statystycznych dla Urzędu Statystycznego w zakresie urodzeń, małżeństw i zgonów;
14) sporządzanie testamentów;
15) prowadzenie archiwum USC, przekazywanie stu letnich ksiąg do archiwum państwowego oraz bieżące uzupełnianie akt zbiorowych.

  • W zakresie dowodów osobistych i ewidencji ludności:

1) wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. 2017 poz. 657);

2) ustawa o dowodach osobistych z dn. 06.08.2010 (Dz.U. 2017 poz. 1464);

3) prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców - w oparciu o ustawę z 5 stycznia 2011r. Kodeks wyborczy (Dz.U. z 2017 r poz. 15);

4) prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących zgromadzeń publicznych na podstawie ustawy z dnia 24 lipca 2015 - Prawo o zgromadzeniach (Dz. U. 2015 r. poz. 1485);

5) rejestracja, przygotowywanie i wydawanie zezwoleń na zorganizowanie i przeprowadzenie zbiórki publicznej na terenie Gminy na podstawie ustawy z dnia 14 marca 2014 r. o zbiórkach publicznych (Dz. U. 2017 r. poz. 1223);

6) prowadzenie korespondencji konsularnej w zakresie doręczania dokumentów;

7) prowadzenie spraw wyznaniowych wynikających z ustawy z dnia 17 maja 1989r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w RP (Dz. U. z 1989 r., Nr 29, poz.154, z późn. zm.) oraz ustawy o gwarancjach wolności sumienia i wyznania z dnia 17 maja 1989 r. (Dz. U. 2013 r. poz. 1169);

8) wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1430);

9) prowadzenie ewidencji ludności i przechowywanie dokumentów ewidencji (karty osobowe mieszkańców, księgi meldunków, ewidencja komputerowa);

10) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych i wydawanie decyzji w sprawach meldunkowych;

11) przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów tożsamości;

12) wydawanie poświadczeń i zaświadczeń meldunkowych;

13) przyjmowanie i przechowywanie zawiadomień organów sądowych dot. prawomocnych wyroków ograniczenia i pozbawienia wolności, oraz praw publicznych;

14) prowadzenie rejestru wyborców;

15) sporządzanie i aktualizacja spisów wyborców w zarządzonych wyborach i referendach;

16) nadzorowanie i przeprowadzanie spisów zgodnie z zarządzeniem Prezesa GUS;

17) udział w opracowaniu Strategii Rozwoju Gminy.

 

Informacje niezbędne obywatelom do załatwienia wybranego rodzaju spraw dotyczących urzędu stanu cywilnego, dowodów osobistych i ewidencji ludności można uzyskać na portalach:

1) obywatel.gov.pl

2) mswia.gov.pl - sprawy obywatelskie

3) ePUAP

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Maciej Jesionek

Data wytworzenia:
17 sty 2011

Osoba dodająca informacje

Maciej Jesionek

Data publikacji:
17 sty 2011, godz. 08:39

Osoba aktualizująca informacje

Mateusz Leciejewski

Data aktualizacji:
06 lip 2022, godz. 08:27