Urząd Stanu Cywilnego - stanowiska i zadania i kompetencje
W skład Urzędu Stanu Cywilnego wchodzą następujące stanowiska:
1. Kierownik USC
Dorota Wricz-Rekowska
telefon: +48 59 834 22 91 wew. 315
kom.: +48 882 017 531
e-mail: usc@czluchow.eu
miejsce załatwiania spraw: pokój 105, I piętro
2. Inspektor ds. rejestracji USC
Agnieszka Piepiorka
telefon: +48 59 834 22 91 wew. 337
e-mail: usc@czluchow.eu
miejsce załatwiania spraw: pokój 105, I piętro
3. Inspektor ds. obywatelskich
Karolina Zaczek
telefon: +48 59 834 22 91 wew. 335
e-mail: usc@czluchow.eu
miejsce załatwiania spraw: pokój 105, I piętro
4. Zastępca kierownika USC - Inspektor ds. ewidencji ludności
Anna Siatka
telefon: +48 59 834 22 91 wew. 333
e-mail: ewidencja@czluchow.eu
miejsce załatwiania spraw: pokój 12, parter
###
###
Do zadań i kompetencji Urzędu Stanu Cywilnego należą w szczególności sprawy:
- W zakresie urzędu stanu cywilnego:
1) rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów;
2) prowadzenie ksiąg stanu cywilnego;
3) prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów do ksiąg stanu cywilnego;
4) przyjmowanie zgłoszeń o urodzeniu się dziecka;
5) przyjmowanie oświadczeń wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
6) aktualizowanie przechowywanych ksiąg stanu cywilnego;
7) wydawanie wypisów z aktów stanu cywilnego;
8) wydawanie decyzji w sprawach: zmiany imion i nazwisk, odtwarzania, ustalania i uzupełniania treści aktów stanu cywilnego, prostowania oczywistego błędu pisarskiego, wpisania do ksiąg stanu cywilnego aktów urodzeń, małżeństw i zgonów sporządzonych za granicą;
9) wydawanie zaświadczeń do zawarcia małżeństw wyznaniowych w kościołach i związkach wyznaniowych;
10) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej obywatela polskiego do zawarcia małżeństwa zagranicą;
11) organizowanie uroczystości jubileuszowych;
12) wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem terminu do zawarcia małżeństwa;
13) sporządzanie sprawozdań statystycznych dla Urzędu Statystycznego w zakresie urodzeń, małżeństw i zgonów;
14) sporządzanie testamentów;
15) prowadzenie archiwum USC, przekazywanie stu letnich ksiąg do archiwum państwowego oraz bieżące uzupełnianie akt zbiorowych.
- W zakresie dowodów osobistych i ewidencji ludności:
1) wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. 2017 poz. 657);
2) ustawa o dowodach osobistych z dn. 06.08.2010 (Dz.U. 2017 poz. 1464);
3) prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców - w oparciu o ustawę z 5 stycznia 2011r. Kodeks wyborczy (Dz.U. z 2017 r poz. 15);
4) prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących zgromadzeń publicznych na podstawie ustawy z dnia 24 lipca 2015 - Prawo o zgromadzeniach (Dz. U. 2015 r. poz. 1485);
5) rejestracja, przygotowywanie i wydawanie zezwoleń na zorganizowanie i przeprowadzenie zbiórki publicznej na terenie Gminy na podstawie ustawy z dnia 14 marca 2014 r. o zbiórkach publicznych (Dz. U. 2017 r. poz. 1223);
6) prowadzenie korespondencji konsularnej w zakresie doręczania dokumentów;
7) prowadzenie spraw wyznaniowych wynikających z ustawy z dnia 17 maja 1989r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w RP (Dz. U. z 1989 r., Nr 29, poz.154, z późn. zm.) oraz ustawy o gwarancjach wolności sumienia i wyznania z dnia 17 maja 1989 r. (Dz. U. 2013 r. poz. 1169);
8) wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1430);
9) prowadzenie ewidencji ludności i przechowywanie dokumentów ewidencji (karty osobowe mieszkańców, księgi meldunków, ewidencja komputerowa);
10) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych i wydawanie decyzji w sprawach meldunkowych;
11) przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów tożsamości;
12) wydawanie poświadczeń i zaświadczeń meldunkowych;
13) przyjmowanie i przechowywanie zawiadomień organów sądowych dot. prawomocnych wyroków ograniczenia i pozbawienia wolności, oraz praw publicznych;
14) prowadzenie rejestru wyborców;
15) sporządzanie i aktualizacja spisów wyborców w zarządzonych wyborach i referendach;
16) nadzorowanie i przeprowadzanie spisów zgodnie z zarządzeniem Prezesa GUS;
17) udział w opracowaniu Strategii Rozwoju Gminy.
Informacje niezbędne obywatelom do załatwienia wybranego rodzaju spraw dotyczących urzędu stanu cywilnego, dowodów osobistych i ewidencji ludności można uzyskać na portalach:
2) mswia.gov.pl - sprawy obywatelskie
3) ePUAP
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Maciej Jesionek Data wytworzenia:
17 sty 2011
Osoba dodająca informacje
Maciej Jesionek Data publikacji:
17 sty 2011, godz. 08:39
Osoba aktualizująca informacje
Mateusz Leciejewski Data aktualizacji:
06 lip 2022, godz. 08:27